overzicht mei

In deze maand was ik veel bezig met het maken van spullen voor een voorjaarsmarkt lekker dicht in de buurt van waar ik woon. Ik had nog wel wat voorraad maar ik vind het altijd leuk om wat nieuwe dingen toe te voegen.

Daarnaast had dochterlief nog weer wat partijtjes waar het een en ander voor gemaakt is. Ik hou ervan als kinderen al veel hebben om iets te verzinnen wat in het thema van het feestje past en wat ze echt nog niet kunnen hebben....maak ik het me niet altijd makkelijk mee maar de reacties zijn zo verwarmend achteraf....

ook maakte ik nog een bestelling, een naam op een gymbroekje en twee broches voor moederdag.
en een paar pannenlappen als bestelling van de markt.

O ja, en het was ook ineens nog juffendag....wist ik vier dagen van te voren, dus dat was door haken met gebruikte blikken, lekker recycling! Love it!

En naast al deze drukte ben ik ook erg druk met de eindmusical van groep 8 bij ons op school. Oudste kind doet mee dit jaar en samen met een andere moeder en de meester ben ik verantwoordelijk voor een leuke productie. Op dit moment ben ik regisseur, tekstschrijver, ga ik over de kleding en ben ik bezig met de atributen. Druk maar wel leuk om te kijken waar mijn mogelijkheden en grenzen liggen.
Er zijn oa een paar kostuums nodig die niet zomaar te scoren zijn, dus mijn naaitalenten ingezet. Het eerste kostuum, een cactuspak is inmiddels klaar. Nu moet er nog een paardenkostuum in twee delen volgen....

In this month I have been bussy to crochet things for the springmarket in my hometown. I still had some in storage but I like it to make also every market some new things.

Beside that my daughter also had some birthdayparty's she has been invited, and most of the time I like it to make something special in the theme of the party and to know for sure they don't have it yet and something personal. Mostly it is not the easiest way but I like so much the reactions backwarths.

I also had two orders this month, a name on a gymnastic trouser, two flowerbroches for mothersday and a pair of potholders ordered during the market.

O and teatchersday! I knew only four days in advance....I crochetet very hard....used tines recycled. Love it!

And if it is not bussy enough I am very bussy with the musical of group 8 of primary school. My son is playing along this year and I am responsibly together with an other mother and the teatcher.
I am bussy with repetition, writing, making costums (cactus and horse in two parts) and atributes.
It is nice to get know where are my talents and my boundries...

de bestelling van de gymbroek
the order of the trouser

de bloemenbroches voor moederdag
the flowerbroches for mothersday

het cactuspak, nog zonder streep en bloem
the cactuscostume without flower and stripes

hondje voor vriendinnetje dochter
dog for friend daughter


de bestelde pannenlappen op maat gemaakt
the ordered potholders like special wishes

juffendag blikjes
presents for teatchersday

close up.

omhaakte kaarsenhouders.
crochet candleholders

tuttepopje gehaakt
crochet doll

gehaakte pannenlappen voor de markt
crochet potholders for the market

olaf als verjaardagskado vriendinnetje
olaf as present for friend daughter

close up

mijn markttafel
my table at te market

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

genaaide mega mindy cape

poppenkleertjes

Gehaakte Polswarmers