even bijkletsen....

tjonge jonge, wat heb ik alweer een tijd niets van me laten horen!
Ik moet ook eerlijk bekennen dat de tijd onder mijn handen vandaan vliegt. Steeds denk ik, moet hoog nodig weer wat bijschrijven en foto's plaatsen en steeds is er weer een week omgevlogen.
Dit wil niet zeggen dat ik op creatief vlak stilzit....integendeel!

Wat ik zoal deed:
- mijn oudste dochter werd 7 jaar en wilde een elfenpartijtje, ik maakte een elfenraamschildering, elfenslingers en naaide 5 elfenrokjes  met 6 losse bloemblaadjes om zelf te versieren voor het feestje.

- ze wilde op school boekenleggers trakteren, net als haar broer, maar dan voor jongens een bladzijvreter en voor meisjes een hartje, dus maakte ik 14 bladzijvreters en 26 hartjes ook voor de meesters en juffen van vilt. op de cakejes kwamen een zonnebloem met een dansend elfje van papier, en een kaartje om oa natuurlijk mijn blog te promoten en hiep hiep hoera voor de jarige met elfje natuurlijk!

- de klas van onze tweede dochter had met de lente thema week 10 gehaakte eieren gekregen (zie vorige blogpost) maar omdat de juffen ze voor het rekenen gebruiken en ook graag tot 20 willen tellen het verzoek voor nogmaals 10 eieren. Dus ook die gehaakt.

- Verder bakte ik taarten en cakejes, haakte ik vierkanten voor de granny deken van mijn moeder die aardig opschiet nu. Werkte ik wat meer, shopte, deed mijn huishouden en onderhield sociale contacten. Knipte ik theezakjes uit voor toekomstige kaarten en probeerde ik ook nog wat rust te vinden.

De komende tijd hou ik mij bezig met het maken van een verjaardagskadootje voor mijn bijna jarige neefje die 1 word, en heb ik mooie haakkatoen gekocht voor geweldige sjaaltjes om mezelf eens te verwennen! dat ga ik oppakken in deze meivakantie die nu voor de deur staat. Over 2 weken word vervolgt!

de bladzijvreters en hartjes
the bookmarks

de eetbare traktatie
the eatable give away

de elfenslingers, door dochterlief gekleurd en geknipt!
collored and cutt by my daughter!

de elfenrokjes, ze werden enthousiast gekleurd.
the fairyskirts! The have been drawn enthousiastic!

de raamtekening in de avond
the windowdrawing in the evening

de tweede serie gehaakte eieren
the second part of crochted eggs


It has been a long time ago that I wrote my blog. the time is flying in the meanwhile! Every time when I think of writing another week has passed by!
But in the mean time I created a lot:
what I made:

- for my eldest daughters birthday a fairyparty, making windowpainting, slingers (don't know the english word?), give away bookmarks, 14 for the boys and 26 for the girls and teatchers of felt, baked cupcakes with a paper flower and fairy on top. made cards for the bookmarks, and sew 5 skirts for the fairyparty, each with 6 parts to collor for the girls.

I made for the class of my second daughter again 10 eggs (see last blogpost). I made already 10 but they count till 20 so the teatcher asked me to make another 10 to count further, so I did.

I baked cakes, crochet granny squares for the blancket of my mother witch is almost finished, worked a bit more, did my housekeeping, visited friends, was shopping and cutting teabags to make cards in the future and try to have some time for myself.

At the moment I am bussy to crochet a present for my nephew who is becomming one year old in may and I bought nice cotton to crochet shawls, what I planned to do these two weeks of holliday. Will be continued!


Reacties

Populaire posts van deze blog

genaaide mega mindy cape

poppenkleertjes

Gehaakte Polswarmers