40 dagen project pasen

eindelijk zijn we bij het einde van onze tocht door de woestijn gekomen! de heer is opgestaan en leeft, de woestijn is gaan bloeien, er is weer hoop en vreugde.
Ik moet eerlijk zeggen, op persoonlijk vlak vind ik het dit jaar best moeilijk om het pasen te ervaren op de manier zoals het bedoeld is, vorig jaar rond pasen is mijn vader overleden, de pasen toen heb ik niet echt beleefd, en nu zing ik doden sta op.....maar je weet dat je vader nooit meer fysiek levend zal worden, in mijn gedachten (en die van de kinderen) leeft hij nog altijd voort, maar het blijft een (te vroeg) gemis voor ons allemaal.
We kijken naar de thematafel hoe hij veranderd is, in de kerk hebben we het paasverhaal al gehoord en in de middag kijken we naar de zandtovenaar die het verhaal heel erg mooi verbeeld.
we kijken diverse versies van het paasverhaal deze dagen en ik geloof dat de kinderen deze pasen echt bewust hebben ervaren wat het paasverhaal inhoud....
ze zijn het zelfs gaan naspelen....
Ik kan terugkijken op een geslaagd project, wat heel zinvol en mooi was om voor te bereiden en uit te voeren.
Ik vond het leuk om jullie op deze manier mee te voeren door deze weken, en ik heb al gehoord dat ik voor volgend jaar mijn draaiboek kan verspreiden naar andere geinteresseerden :-)
 
Today we received the end of the road, it became Eastern, Jesus is arised!
the dessert is blosseming there is hope and joy.
 
For me in personal way it is hard to believe this year, last week my father dead around eastern, so I have been celebrated it no that much. Now I have to sing, dead people arise! and I now my father will never rise up again in physical way, in our hearts he is still alive! but we are missing him still every day, he passed away to soon and to early...
We looked to the table and looked what have changed. In church we have been listening already to the easternstory and in the afternoon we watch the sandmagier on tv, an amazing show!
we watch to different easternstory's on you tube these days, and I think the children understand the meaning of eastern fully, they even start to replay the story themselves.
I can look back on a nice project, it was worth it to make and work out this project.
it was nice to give all of you a view in our lives and I heard already that I can copy this project for others for the comming eastern :-)

Reacties

Populaire posts van deze blog

genaaide mega mindy cape

poppenkleertjes

Gehaakte Polswarmers