all over/behind the rainbow(curtain)

Vorige week blogte ik over mijn zpaggeti gordijn voor de buitendeur wat af was. En dat ik alweer een volgend project in gedachten had. Een nieuw gordijn voor onze slaapkamer.
De oude was ook gehaakt, vier jaar geleden, maar doordat onze kamer aan de zuidkant van het huis zit schijnt te zon er als hij schijnt heerlijk op, dus de kleur was er echt uit.
Tijd voor wat nieuws dus!

Ik haakte een gordijn met filet haakpatroon. een stokje, twee lossen en een stokje. En om en om een open vakje en een dicht vakje, zodat het gordijn wel licht doorlaat maar dat je niet alsnog zo de kamer in kunt kijken van buitenaf.

Het is strak en kleurrijk geworden. Het regenboog gordijn.

Last week I blogged about my Zpagetti curtain for my outside door. I finished it. I had also my next project already in mind.
A new curtain for our sleepingroom.
The old one was also chroceted four years ago, but because of the fact the sun is shining most time of the day at this side of the house, all colour was disepaired.
Time to make something new.

I made a curtain with filet pattern. One double crochet, 2 chain stitches and one double crochet, repeating in open and closed squares. The curtain is giving light through but not so much that you can look easely through it from the outside.

It is great and colourfull my rainbow curtain.



 zo zag het er vier jaar geleden uit toen ik het maakte. Mooi geel aan beide kanten en netjes tot op de vensterbank.

This is how it looked four years ago when I made the old one. Nice Yellow, perfectly fitting.

Zo haalde ik het er vandaag af, het gele stuk wat over is hing voor een houten paal, daar kwam de zon niet bij.

this is how I removed it today. The yellow part is because of the wood piece in between the two windows where the sun is not possible to shine.



de eerste twee kleuren zitten er bijna in


kleur nummer 4 in wording

en al toe aan regenboog kleur 5     






bezig met de laatste kleur


en hij hangt! mooi kleurrijk en mooi passend. Hopelijk gaat deze ook weer vier jaar mee.
bezig mijn blog te schrijven. Gemaakt door oudste dochter Leuk hoor zo'n actie foto

Reacties

Populaire posts van deze blog

genaaide mega mindy cape

poppenkleertjes

Gehaakte Polswarmers