mini en maxi

een tijdje geleden schreef ik over een kado wat ik voor mijn schoonvader aan het maken was en waarvan ik de foto's nog niet kon zien. inmiddels is hij jarig geweest en de trotse bezitter van een mini en maxi grasparkiet in gehaakte vorm. Hun eigen vogeltje is dood gegaan en dit is een redelijke look a like. Ik begon met de maxi parkiet, en daarna ging ik op zoek naar een kooitje. Deze vond ik bij de Xenos, maar toen bleek de vogel te groot, ik noemde het al een plofparkiet.....Ik wilde het er niet bij laten zitten, dus zocht ik nogmaals de kleurtjes bij elkaar in een dunnere draad en nam een fijnere haaknaald en zo ontstond mini sjors. (zo heette de parkiet) Ik maakte aan het kooitje nog een zwarte pietje vast, de echte sjors had dat ook aan zijn kooi om tegen te praten.
ik maakte nog een leuke fotoshoot met ze en zo gingen ze op weg naar (o)pa. De maxi sjors is voor de kleinkinderen om mee te spelen en de mini sjors is voor de decoratie.
Het patroon van de parkiet vond ik hier.
het patroon van het pietje vond ik hier







 
A while ago I wrote about a present for my father in law what was not ready to blog. This weekend he received the present, so now I can show you mini and maxi bird sjors.
 
I started with maxi sjors, than I bought the house for it, and than I saw that it became a "plofbird"the same as they keep chickens sometimes....so I started again with thinner threat and a tinner hook and there was mini sjors. I made also a black piet, the real sjors (who dead in between) was also companied by a black piet. The mini and maxi birds where ready for their photo shoot and after that they went on journey to my father in law who liked the surprise. The maxi bird is to play with for the grandchildren, the mini bird is for decoration.
Use the link above to see the pattern of the bird (also in english) and the black piet ( in dutch....)

Reacties

  1. Leuk, dat je je schoonvader blij kon maken met een gehaakt parkietje:)
    Vriendelijke groeten,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

poppenkleertjes

genaaide mega mindy cape

Gehaakte Polswarmers