Nat vilt workshop

Twee weken geleden schreef ik dat ik een nat vilt workshop zou volgen om polswarmers te leren maken.

Het was een zeer geslaagde avond. Met vier dames met uiteenlopende ervaringen gingen we aan de slag vakkundig begeleid door Carmijn en Marjolein.

Al viltend krijg je een heleboel informatie over de materialen, verschillen in materiaal en techniek.

Stap voor stap word je door het vilt proces begeleid van kleurkeuze tot neerleggen en hoe laat je het het beste vervilten (lekker gooien met je werkstuk onder andere)

Na ruim twee en een half uur namen we allemaal een uniek setje polswarmers mee naar huis wat na het drogen de volgende dag gelijk draagbaar was.

Hieronder mijn creatie:



Ik heb voor drie kleuren blauw gekozen die in elkaar over lopen. Als basis koos ik voor blauw ondervilt. Als extra mooie zijden draden erin mee gevilt.

Ze zijn heerlijk warm en comfortabel. Standaard bagage in mijn tas.

Het leuke van de workshop bij deze dames is dat het huiselijk aan de keukentafel gebeurd. Bakken vol met keuze uit materiaal, echt een snoepwinkel waar je niet van aan komt :-)
Je kunt je bij interesse opgeven voor een nieuwsbrief of via Facebook voor elke keer weer een andere workshop.

De workshops zijn nog niet zo lang dus er word nog gewerkt aan betere vindbaarheid op sociale netwerken.

Carmijn kun je in ieder geval bereiken via haar bedrijf. Ze maakt namelijk ook wolwades van vilt. Ik heb ze in het echt gezien, echt prachtig en vol liefde en aandacht gemaakt zoals ik Carmijn in al haar bezigheden ken.

Neem vooral een kijkje op haar website!
Hier staan ook haar contact gegevens.

www.wolwades.nl


Ik ga me alvast verheugen op een volgende workshop!

Reacties

Populaire posts van deze blog

genaaide mega mindy cape

poppenkleertjes

Gehaakte Polswarmers