Gehaakte Polswarmers

Mijn gevilte polswarmers bevallen goed. Ik had alleen net voor de workshop ook sokkenwol gekocht om ze ook zelf te haken. Nu ik een voorbeeld had gelijk begonnen aan een gehaakt ontwerp.
Dit keer met een aparte duim erin zodat ze tijdens de werkzaamheden net iets beter blijven zitten. De eerste was zo klaar. De tweede duurde wat langer maar dankzij het verplicht thuis zijn afgelopen paar dagen toch af gekregen.

Ik ben nog aan het bedenken of ik er iets subtiels op ga borduren. Dat komt vast wel een keer goed.


Voor wie er ook aan wil beginnen bij deze het patroon. Kijk zelf wel of het afhankelijk van jou polsmaat ook lekker zit.

Ik haakte met sokkenwol van 75% wol en 25 % polyamide.
Ik haakte met haaknaald 2.5

De begin toer haakte ik met haaknaald 3.5

Haak 60 lossen en sluit met een hv
Haak verder met haaknaald 2.5 in spiralen tot je een lengte hebt van 19 cm. (of langer net wat je zelf prettig vind)

Meerder 1 v (dus twee v in 1 v) haak 30 v, meerder 1v in de vlg v, haak 28 v (62v)

Haak 62 v

Meerder 1v in de eerste v, haak 30 v, meerder 1 v in de vlg v, haak 30 v (64v)

Haak 64v

Meerder 1 v in eerste v, haak 31 v, meerder 1v in vlg v, 31 v (66v)

Haak 66v

Meerder 1v in eerste v, haak 32v, meerder 1v, haak 32 v (68v)

Haak 68v

Meerder 1 v in eerste v, haak 33 v, meerder 1 v in vlg v, haak 33v (70v)

Haak 70 v

Haak 48 v, sla 20 v over (dit word je duimgat dus kijk of dit voor jou ook uitkomt) haak 2v

Haak nog drie toeren van 50 v hecht af en werk draden weg.

Haak tweede polswarmer op dezelfde manier.

Veel warmte toe gewenst met het dragen ervan.

Reacties

Populaire posts van deze blog

genaaide mega mindy cape

poppenkleertjes