decembermaand, knutselmaand

Als december weer in zicht komt heb ik het altijd erg druk met allerlei creatieve bezigheden.
Als de sint zich weer aandient leveren alle kinderen hun haakwensen voor de haakpiet in. Dit jaar was het zo druk dat de haakpiet op de avond zelf kadobonnen heeft moeten uitdelen omdat de tijd op was.
Naast haken werd er ook met zoutdeeg gekleid, sint maakte voor elk kind een adventskrans om te lopen met Maria.

Ook was ik druk met de voorbereiding van de sintknutsel op de vrije peuterspeelzaal waar ik sinds november vaste juf ben.

Ik maakte col sjaaltjes met een glittertje voor het schoolkoortje wat ik begeleid met de kerstviering.
Ik naaide heel veel kostuums voor de lichtjestocht in onze wijk (helaas geen foto's van)
Ik maakte een begin aan drie feestjurken voor de dames met kerst.

En ik maakte een heleboel lieve afscheidscadeautjes voor onze jongste, die met kerst afscheid neemt op haar huidige school en over gaat naar de vrije school die hier in de woonplaats net gestart is. We hopen dat dat helpt aan haar zelfvertrouwen.

Ik haakte een heleboel sterretjes voor IB klanten van manlief voor bij de kerstkaart van dit jaar en ik verzorgde een kerstpakketje voor zijn andere trouwe klanten.

Ik besteedde de vakantietijd aan het maken van een school opdracht om een creatieve verwerking te maken op basis van de vier grondpijlers van de antroposofie. Ritme, aandacht, dankbaarheid en de laatste ben ik even kwijt....hiervoor maakte ik twee herinnerings- kussens uit lapjes van mijn vader en mijn moeders kleren. een grote klus alles met de hand maar ik ben best tevreden met het resultaat en gelukkig is mijn moeder er ook erg blij mee. Mijn vader is helaas vijf jaar geleden overleden dus die kon het helaas niet meer mee maken dat dit ervan gemaakt is.

Ik werkte verder nog veel, oefende met de kinderen van school, ging zelf naar school, liep stage, verzorgde het huishouden kortom gezellig druk.

De foto's die ik wel heb gemaakt vertellen het verhaal maar in zichtbare vorm.
Voor nu goede feestdagen alvast gewenst en een heel goed, warm en liefdevol nieuwjaar voor iedereen!


poppetje om uit te proberen voor mezelf

ontworpen popjes voor de sintknutsel van de peuterspeelzaal

en glittersjaaltje voor het kerst koor

de eerste feestjurk is bijna klaar

de adventstuin van zoutdeeg met Maria

bij de schoen

grote wens van de oudste, een kerstman zak voor zijn pyama

etui voor nummer twee (voor de andere twee haakte ik een colsjaal die niet op de foto staat)

persoonlijke visitekaartjes voor manlief

afscheidscadeautjes voor jongste voor de overstap van school

voor de juffen

oeps op de kop voor de meisjes

voor de jongens

kerstpakketje voor vaste klanten, zoveel mogelijk duurzaam

de hangertjes van dichtbij

patroon van de kussens aan het uitproberen

alle kartonnetjes zijn omgenaait.

alle kartonnetjes zijn eruit

eindresultaat van mijn vaders kleding
eindresultaat van mijn moeders kleding

Reacties

Populaire posts van deze blog

genaaide mega mindy cape

poppenkleertjes

Gehaakte Polswarmers